Czy certyfikat SSL ma wpływ na pozycję w Google?

Ostatnio mocno promuje się temat certyfikatów SSL, nie tylko pod kątem zabezpieczenia transmisji danych, ale również pod kątem przydatności certyfikatu SSL w poprawianiu pozycji w wyszukiwarkach. Pisząc „wyszukiwarkach” mam oczywiście na myśli Google, bo ma ona około 97% udział w runku. Sugeruje się, że podpięcie pod domenę certyfikatu SSL poprawia naszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Czy tak jest na prawdę?

Z moich dotychczasowych obserwacji wynika, że nie. Oczywiście nie można uogólniać, że w żadnym przypadku tak nie jest. Natomiast w moim faktycznie nie przełożyło się to na poprawę, a wręcz przeciwnie. Obserwowałem stronę http://www.bluelink.pl, która dla frazy „strony internetowe Konin” zajmowała w wynikach wyszukiwania pozycję 4-5. Kiedy został do niej podpięty certyfikat homeSSL, pozycja na chwilę się poprawiła i strona wskoczyła na 3 miejsce dla wspomnianej frazy. Niestety chwilę później spadła na pozycję 6 i tak już na niej została.

Temat jest oczywiście rozwojowy, ale z ciekawością będę obserwował stronę agencji interaktywnej z Konina, żeby móc samemu podjąć decyzję czy warto inwestować w certyfikat SSL.

One thought on “Czy certyfikat SSL ma wpływ na pozycję w Google?”

Dodaj komentarz